Dit houdt een selfservice portal in
Ben je aan het kijken naar iets om de dienstverlening te verbeteren en wil je daarom een selfservice portal implementeren? Dan is het verstandig om hier meer over te weten te komen. Het is namelijk belangrijk dat je er niet zomaar mee begint, maar ook weet wat jouw klanten er allemaal aan kunnen behalen. Daarbij moet je op zoek gaan naar een professioneel bedrijf dat het portaal binnen jouw website kan implementeren. Een van de bedrijven die daarbij kan gaan helpen is HybrIT. Maar wat moet je allemaal weten over dit portaal voor de implementatie?
Een online omgeving met een selfservice portal
Met een selfservice portal geef je jouw klanten de mogelijkheid om verschillende zaken met een bedrijf te kunnen regelen, zonder dat er een medewerker van het bedrijf aan te pas moet komen. Hiervoor is namelijk een online omgeving beschikbaar, waarin verschillende wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. Je verhoogt hiermee jouw service, terwijl het voor jouw bedrijf niet veel moeite meer gaat kosten. Tegelijkertijd zal het ook een flinke besparing opleveren op basis van de operationele kosten. Medewerkers kunnen namelijk weer op andere taken gezet worden en zijn niet voortdurend in de weer met klanten.
24 uur per dag zelf zaken regelen met jouw bedrijf
Bij een selfservice portal kan vanaf ieder apparaat ingelogd worden door de klant. De klant krijgt hiermee toegang tot een gepersonaliseerde omgeving, waarin alle gegevens terug te vinden zijn. Deze gegevens kunnen eventueel aangepast worden en de klant kan nieuwe producten en diensten aanvragen. Door gebruik te maken van de omgeving zijn er ook geen wachtrijen meer voor de klant, wat de tevredenheid aanzienlijk omhoog kan brengen. Daarnaast is jouw bedrijf 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Zelfs buiten openingstijden kunnen klanten dus gebruik maken van jouw bedrijf.
Altijd op maat gemaakt voor jouw bedrijf
De inhoud van jouw selfservice portal is altijd anders dan die van andere bedrijven. Je kunt hem namelijk helemaal aan jouw bedrijf en de behoeften van de klant aanpassen. Ieder portal zal daarom ook helemaal op maat gemaakt worden. Je kunt hiervoor ook altijd eerst navraag doen bij jouw klanten, zodat je weet waar de behoeften liggen. Dit geeft jou gelijk iets extra’s ten opzichte van concurrenten. Je kunt hierdoor ook de tevredenheid van jouw klanten weer verbeteren. Het kan daarom altijd goed zijn om voor een op maat gemaakte oplossing te gaan kijken.
Begin met de implementatie
Je kunt de selfservice portal altijd laten implementeren op een bestaand systeem. Hierdoor hoeft niet alles aangepast te worden en zullen jouw klanten ook geen hinder ondervinden van de werkzaamheden achter de schermen. Je hoeft alleen nog jouw wensen en eisen door te geven aan de professionals, waardoor de portal binnen een korte tijd aan jouw systeem gekoppeld wordt. Zo zorg jij ervoor dat je binnen een korte tijd van alle voordelen profiteert en jouw klanten tevreden zijn met de service die jij als bedrijf gaat bieden. Zorg daarom voor een eigen portal.