Tips om de perfecte LinkedIn marketingstrategie te creëren
LinkedIn is het sociale netwerk bij uitstek voor leidinggevenden, managers en opinieleiders. Serieuze besluitvormers die niets kunnen schelen over de Facebook-status, Twitter-tweets, YouTube-video’s of Instagram-foto’s, zijn nog steeds vaak erg geïnteresseerd in tot nadenken stemmende berichten die op LinkedIn worden gepost. Daarom zouden de meeste bedrijven aanwezig moeten zijn op LinkedIn marketing als onderdeel van hun algehele online marketingstrategie. Bedrijven die B2B verkopen, moeten er echter voor zorgen dat LinkedIn een integraal onderdeel is van hun marketingstrategie.
Bepaal de LinkedIn-marketingdoelen
LinkedIn marketing verschilt niet van andere sociale marketing. Je moet elke campagne starten door uw doelen te definiëren en vast te stellen. Je moet je afvragen waarom deze LinkedIn-marketingcampagne precies voert? Waar hoop je op? Je wilt dat de doelen SMART zijn – specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en actueel. Je moet er in het bijzonder voor zorgen dat je enkele geschikte statistieken kunt gebruiken om het succes van uw campagne te meten.
Ken de doelgroep
Een van de belangrijkste geheimen van succes op het gebied van sociale marketing is om de smaak en interesses van de doelgroep volledig te begrijpen. Het heeft weinig zin om kostbaar geld en tijdmarketing uit te geven aan mensen die nooit interesse in jouw product zullen hebben. Je zou bijvoorbeeld niet veel of geen marketing op LinkedIn doen als je een product zou verkopen dat bijvoorbeeld gericht is op tieners die nog op school zitten.
Perfectioneer jouw bedrijfswebsite
Net als veel andere sociale netwerken heeft LinkedIn twee soorten pagina’s: persoonlijke pagina’s, waar mensen hun vorige banen en prestaties vermelden, en bedrijfspagina’s. Zodra een manager of medewerker jouw bedrijf als werkplek toevoegt, maakt LinkedIn een bedrijfspagina voor je aan. Zolang je echter geen inhoud toevoegt en de lege velden invult, ziet de bedrijfspagina er onopgemerkt en niet-geclaimd uit.
Promoot jouw bedrijfspagina
Hoewel oordeelkundig gebruik van zoekwoorden kan helpen om jouw bedrijfspagina weer te geven in zoekopdrachten op LinkedIn marketing, moet je deze echt een boost geven als je wilt dat de website wordt gevonden. Anders beperk je zich misschien tot slechts één of twee nieuwe bezoekers per maand.